Włoski producent Synthesis wprowadza do swojej oferty wzbogaconą wersję popularnego i lubianego wzmacniacza zintegrowane ROMA 510AC, która zawiera w nazwie dopisek „Signature”.
W najnowszej wersji wzmacniacza odnajdziemy kilka udogodnień, zwiększających uniwersalność urządzenia, a także polepszających jego brzmienie. Do pierwszych należą: wejścia XLR oraz wysokiej klasy przedwzmacniacz gramofonowy akceptujący wkładki MM/MC, natomiast niewątpliwie bardzo duży wpływ na czystość brzmienia ma precyzyjnie ekranowany transformator toroidalny zastosowany w zasilaczu. Stopień wejściowy przedwzmacniacza gramofonowego MM i MC wykorzystuje niskoszumowy wzmacniacz operacyjny z oddzielnym regulowanym zasilaczem, wyposażonym w rozbudowany układ filtrowania co zapewnia redukcję zakłóceń i szumów. Toroidalny transformator zasilający o trójwarstwowym ekranowaniu, zapewnia nadspodziewany wzrost wydajności urządzenia. Całość prezentacji jest dynamiczna, a wzmacniacz może współpracować z dowolną kolumną głośnikową. Wysoką moc wyjściową 2 x 80W stworzono w wykorzystaniem: na wejściu podwójnej triody 12AX7, lampy 12BH7 pracującej jako rozdzielacz fazy oraz pary lamp mocy KT88 w konfiguracji push-pull pracujących w trybie pentodowym na wyjściu.
Do budowy wzmacniacza Roma 510AC Signature wykorzystano komponenty wybrane z wielką starannością i poddane wyczerpującej analizie ich wpływu na dźwięk. Lampy poddawane są 2-etapowemu nagrzewaniu oraz w pełni komputerowemu procesowi kontrolnemu. W rezultacie wybierane są te które wykazują najlepszą zgodność parametrów ze wzorcem, a następnie są parowane w celu uzyskania idealnej równowagi stereofonicznej.
Stopień mocy (1 kanał)
2 X KT88
Stopień wejściowy (1 kanał)
1 X 12AX7/ECC83
Stopień sterujący (1 kanał)
1 X 12BH7
Impedancja wejściowa
50KOhm
Czułość wejściowa
400mV RMS
Odczep wyjściowy
6 Ohm
Konfiguracja
Pentoda Push-Pull
Moc wyjściowa
(1 kanał, THD < 1%)
80 W RMS przy 6 Ohm
Pasmo przenoszenia
od 20 Hz do 20 kHz ± 0,5 dB
Zniekształcenia (moc MAX)
1% @ 1KHz
Stosunek sygnał/szum
>80 dB (MM) "A" ważony
>70 dB (MC) "A" ważony
Obciążenie wkładki (wybierane z panelu tylnego)
Typ MM: 47KOhm - 47pF
Typ MC: 100/150/300/47KOhm
Wejścia
4 wejścia liniowe (n. 3 niezbalansowane RCA- n. 1 zbalansowane XLR)
1 stopień gramofonowy MC/MM
Stopień wzmocnienia
Niskoszumowy OPA (MC-MM)
DOKŁADNOŚĆ PASMA PRZENOSZENIA (RIAA)
20Hz - 20KHz +- 1dB
WZMOCNIENIE (MM)
40 dB
GAIN (MC)
60 dB
Wyjścia
Wyjście przedwzmacniacza (zmienny poziom)
Ustawienie biasu
Ręczna regulacja, niezależna dla każdej lampy mocy
Wymiary (szer., gł., wys.)
410x503x235mm
Waga
25 kg
Zasilanie sieciowe
117, 230, 245 Vac, 50/60 Hz, (patrz tylna etykieta)
Pobór mocy
300 W maks.
SYNTHESIS to dynamiczna, szybko rozwijająca się firma, która bez lęku spogląda w przyszłość a w porównaniu z innymi firmami z tej branży, jest w stanie przewidywać przemiany licznych czynników które składają się na sukces na rynku Hi-Fi.
Firma nasza jest aktualnie jedną z ważniejszych i najbardziej cenionych firm swojej branży, na co złożyły się: intuicja pozwalająca na przewidzenie wagi designu i komunikacji oraz współpraca z dobrze znanymi partnerami, co zaowocowało ekspansją na rynki zagraniczne.
Jakość, komunikacja i dystrybucja; ten trójwymiarowy model jest podstawą rozwoju naszej firmy zarówno we Włoszech, jak i poza ich granicami i zapewnia jej doskonałe dopasowywanie się do nieustających zmian zachodzących na rynku.
Począwszy od jej założenia w 1992, firma "Synthesis Art in Music®" obrała sobie za główny cel konstruowanie urządzeń, których głównym zadaniem nie jest jedynie reprodukcja dźwięku, lecz również zaoferowanie produktu o wyrafinowanej elegancji i muzykalności, a wszystko to zawarte w jednym urządzeniu.
Gdy rozpoczynałem moje poszukiwania na polu dźwięku i zmysłów, skupiony byłem zasadniczo na dwóch kwestiach: na ekstremach muzycznych możliwości i na wartościach estetycznych koncepcji, będącej przedmiotem mojej pracy.
W następnych latach dokładałem wszelkich starań, aby jeszcze dalej przesunąć granice możliwości nie będąc ograniczonym koncepcjami wstępnymi, które stanowiły by przeszkodę w osiągnięciu dźwiękowej doskonałości.
W okresie tym dokonała się znacząca poprawa dźwięku lecz moja pasja nigdy nie osłabła nabierając coraz większej intensywności w dążeniu do uzyskania najwyższej satysfakcji.
Pewnego dnia moja współpracownica przyszła do mnie aby posłuchać wyników mojej pracy i powiedziała mi uprzejmie, że w jej oczach są one po prostu doskonałe. Zauważyłem, że słuchała z otwartymi oczami. Pomyślałem sobie, dlaczego są one doskonałe dla niej, a dla mnie nie? Dlaczego nie zadowalały one wszystkich moich zmysłów? Zrozumiałem, że nigdy nie słuchałem z otwartymi oczami.
Dostrzegłem, że dla dopełnienia obrazu konieczne jest również oddziaływanie na mój zmysł wzroku. Zapragnąłem, aby nie tylko brzmienie, lecz również wygląd były koncertowe. Aby forma były równie zmysłowa, co odtwarzana muzyka. Aby design, kształty, materiały i kolory pobudzały moje zmysły.
W dniu dzisiejszym moje poszukiwania w zakresie dźwięku są podobnie jak wcześniej pełne determinacji, być może nawet bardziej. Wiem jednak, że dźwięk musi być zawarty w pięknej ramie.