Wysokie na 170 centymetrów kolumny składają się z specjalnie wyprofilowanych dwóch segmentów basowych połączonych od przodu „gniazdem” w którym zamocowana jest sekcja średnio/wysokotonową. Obie obudowy kryją w sobie po dwa ultranowoczesne przetworniki basowe, pompujące powietrze w długą na 240cm linię transmisyjną zakończoną aerodynamicznym wylotem „Laminair”. ATL (Advanced Transmission Line) poprawia nie tylko reakcję basową. Dodatkowo najniższe dźwięki są czyste, klarowne i nie maskują reszty muzyki, a wokale są pięknie ukształtowane i niezwykle żywe. Głośniki wykorzystujące ATL oferują jeszcze jedną znaczącą zaletę. Zwiększenie poziomu i zdolność do reprodukcji szerszego pasma basów ATL nie zmienia się wraz z głośnością - więc nawet podczas cichego słuchania bas jest zrównoważony i doskonale zdefiniowany.
Przetworniki basowe wyposażone są w płaskie membrany o średnicy 165mm, które wykonano jako trójwarstwowe. Zbudowane są ze sztywnego wielokomórkowego, tłumiącego drgania rdzenia, który umieszczony jest pomiędzy bliźniaczymi arkuszami z poprzecznie splecionego włókna węglowego. Tłok jest bardzo solidnie połączony z dwuwarstwową miedzianą cewką, a ta porusza się w niezwykle silnym polu magnetycznym wytworzonym przez potężny podwójny magnes ferrytowy o średnicy zbliżonej do średnicy membrany. Całość zamocowana jest przy pomocy resorów przystosowanych do dużych wychyłów w odlewanym koszu. Membrana tłokowa podlega bardzo dużym przeciążeniom mechanicznym, które zniszczyły by tradycyjne membrany stożkowe. Nowa konstrukcja zapewnia niezakłóconą pracę, ekstremalnie wydajne i błyskawiczne pompowanie ogromnych ilości powietrza w długi tunel linii transmisyjnej. To zapewnia czysty i głęboki bas.
Cztery głośniki tłokowe zapewniają efektywne odtwarzanie najniższych częstotliwości od 23 Hz poczynając. Częstotliwość pracy membran ograniczona jest od góry filtrem dolnoprzepustowym przy częstotliwości 380Hz.
Założona w 1991 przez Petera Thomasa z BBC i Adriana Loadera z FWO Bauch. Połączenie wiedzy i pasji doprowadziło do wyprodukowania pierwszego urządzenia marki PMC - BB5-A, aktywnego studyjnego monitora głównego. Konstrukcja ta została entuzjastycznie przyjęta i zastosowana przez studia BBC Maida Vale i Metropolis Mastering. Do dnia dzisiejszego pozostaje on punktem odniesienia w skali światowej i używany jest w studiach Prince'a, Stevie Wonder’s Wonderland, Hospital HDTV Broadcast London oraz przez renomowane firmy nagraniowe muzyki klasycznej, takie jak Decca i Harmonia Mundi. Wiele ze współczesnych ścieżek dźwiękowych zostało stworzonych przy użyciu PMC, przez takich wybitnych kompozytorów jak Henry Jackman, Thomas Newman, Tyler Bates i John Debney.
PMC to jedna z nielicznych firm, które zostały uhonorowane nagrodą Emmy® za jej wkład w udoskonalanie procesu nagrywania. Jeśli chodzi o filmy, łatwiej by było wymienić te hity kinowe, które nie zastosowały PCM w procesie nagrywania muzyki i postprodukcji! Wymieńmy jednakże klika tytułów: Titanic, Mission Impossible, Kapitan Phillips, Pearl Harbor, Game of Thrones – TV, Iron Man 1& 2, Skyfall, Spiderman 1,2,3 czy Piraci z Karaibów i wiele wiele więcej.
PMC panuje niepodzielnie we wiodących studiach nagraniowych, wśród nadawców radiowo-telewizyjnych oraz w większości świata profesjonalistów.
Wierzymy w to, że dobra kolumna głośnikowa powinna być w stanie przekazać intencje artysty w najczystszej formie, bez ubarwiania, co jest doskonałym rozwiązaniem zarówno dla zastosowania studyjnego jak i domowego.