Podstawowy model z nowej linii wzmacniaczy oznaczonej symbolem Signature. Stylowy, minimalistyczny design. Wyrafinowana elektronika oparta na starannie dobranych komponentach. Istnieje możliwość rozbudowania o opcjonalne płytki z wejściami cyfrowymi oraz z Bluetooth lub z przedwzmacniaczem gramofonowym.
Opcjonalny moduł DAC (Digital board):
- Dwa wejścia koaksjalne (24Bits/192kHz).
- Dwa wejścia optyczne (24Bits/192kHz).
Opcjonalny moduł DAC z odbiornikiem Bluetooth (Digital board Bluetooth):
- Odbiornik Bluetooth: Bezpośredni przesył do przetwornika AKM.
- Dwa wejścia koaksjalne (24Bits/192kHz).
- Dwa wejścia optyczne (24Bits/192kHz).
- Jedno wejście USB-B: PCM & DSD.
- Przetwornik C/A: AKM – AK4490.
- Sygnał PCM od 16bit to 32bit aż do 384 kHz po wejściu USB-B (asynchronicznie).
- DSD : DSD64 & DSD128.
- Interfejs USB: specjalnie zaprojektowany XMOS dla firmy ATOLL.
Opcjonalny przedwzmacniacz gramofonowy P50:
- Wzmocnienie: 40 db.
- Impedancja wejściowa: 47k.
- Pojemność: 100 pF.
- Obsługuje wkładki MM.
Opcjonalny przedwzmacniacz gramofony P100:
- Obsługuje wkładki MM/MC.
- Wzmocnienie: 40 db (MM) /46-52 db (MC).
- Impedancja wejściowa: 47k/ 47k lub 100k.
- Pojemność: 100 pF/ 100 pF.
Powstanie marki ATOLL było wynikiem wspólnych poszukiwań braci Stéphane’a i Emmanuela DUBREUIL. Zdaniem braci, rynek produktów audiofiskich był zbyt drogi i przez to niedostępny dla wielu zainteresowanych osób. W 1997 roku podjęli się uzupełnienia luki rynkowej i stworzenia produktów o audiofilskiej jakości, ale w cenie - bliskiej budżetowej. Powstała marka ATOLL.
Ich pierwsze produkty, zintegrowane wzmacniacze z linii: IN50 – IN80- PR100 – AM50 – AM80, okazały się sukcesem. Do dzisiaj są dostępne – oczywiście po kolejnych modyfikacjach.
Dzisiaj ATOLL to uznana już marka hi-end. Właściciele – sami audiofile, nie rezygnują z najwyższej jakości dźwięku. Firma dba o odpowiednie testy i wciąż poszukuje nowych technologicznie rozwiązań. Ich produkty składane są ręcznie we Francji, z zachowaniem restrykcyjnych wymogów jakościowych. Cały proces projektowania ma miejsce we Francji, większość podzespołów pochodzi także z Francji, lub co najmniej z UE. Po kilku zaledwie latach działalności, w 2001 roku firma wybudowała swoją nową siedzibę – wyrafinowany budynek stał się ikoną Normandii.
Filozofia firmy to tworzenie niezwykłych urządzeń. To połączenie wysublimowanego brzmienia i twardych realiów rynkowych dało efekt w postaci najlepszej z możliwych relacji jakość / cena.